Min absoluta favorit!

Lasse Berghagen - en kväll i juni <3




Ja det var en kväll i juni då när sommaren är som bäst
hon dansade för morfar som hon gillar allra mest
Hennes morfar satt och nynna på en sommar melodi
Plötsligt spratt det till i gubben, han blev ung och han blev fri

Han tog av sig sin kavaj sparka av sig båda skorna
Och så spotta han ut snuset och sa min sköna får jag lov,
Hon var vacker hon var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och dom dansade och sjöng

- la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la....

Så mindes han och sa: ja du skulle sett din mormor,
hon var lika grann som du
när hon dansade i gräset likadant som du gör nu
Hennes hår var blekt av solen, hennes mun av
smultron röd
Hon var ljuvlig som en lilja hennes kärlek var som glöd

Så jag tog av mig min kavaj sparka av mig båda skorna,
Och så spotta jag ut snuset, sa min sköna får jag lov,
Hon vacker , jag var stolt rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och vi dansade och sjöng

- La la la la la la la la la la la la etc...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0